• Căutare generală
  • Companii
  • Evenimente
  • Bloguri

Clujenii s-au înghesuit să vadă “România neîmblânzită”

Primul documentar despre natura României a fost lansat la cinematograful Florin Piersic în prezența unui public numeros, care a ocupat toată sala, dar și a actorului Victor Rebengiuc și a distribuitorului filmului, Tudor Giurgiu.

Prestația naratorului a fost aplaudată îndelung de clujeni după vizionare. „Am fost și eu surprins de cadrele surprinse în acest film; se vede că sunt profesioniști, a fost o onoare să fiu selectat pentru această colaborare. Legăturile mele cu Clujul sunt vechi, am montat aici două piese, am fost premiat la Festivalul Internațional de Film Transilvania, iubesc Clujul și pe voi, clujenii”, s-a confesat Victor Rebengiuc

„Eu nu am niciun merit în realizarea acestui film, dar după ce l-am văzut am spus că voi face tot ceea ce pot ca să îl promovez. Echipa care l-a realizat este una care face documentare pentru Discovery, sunt tehnici microscopice, dar și filmări de la mare distanță, pentru a nu perturba animalele în mediul lor”, a spus Tudor Giurgiu.

„Documentarul acesta este o lecție pentru români, suntem martori la maniera iresponsabilă în care se intră în pădurile României”, consideră prezentatorul evenimentului, actorul Bogdan Rădulescu. La Cluj filmul a fost prezentat prin două avanpremiere de gală, la Cinema City și la Cinema Florin Piersic.

Proiecții în orașe fără săli de cinema

În următoarele săptămâni, documentarul va fi proiectat în Cinema City și în cinematografele Florin Piersic și Victoria, având până la șase proiecții zilnice. Distribuția în cinematografe va fi asigurată de Transilvania Film, companie fondată de Tudor Giurgiu, care va organiza și proiecții în orașe fără săli de cinema.

Documentarul este o producție care dezvăluie, în 90 de minute, frumusețea sălbatică a României. „Filmul poate reprezenta unul dintre cei mai buni ambasadori ai României, un motiv de bucurie pentru toți românii, precum și un material ce poate fi adaptat în scop educativ”, a declarat Ionuț Ardeleanu, producător executiv al filmului.

Beneficiind și de o versiune internațională narată de actorul englez Mark Strong, documentarul va fi distribuit și pe plan internațional, în cadrul unor renumite festivaluri de film și pe canale televizate, specializate în film documentar.

„Prima proiecție a versiunii internaționale a avut loc la Washington, în cadrul unuia dintre cele mai importante festivaluri de film ecologic din lume, iar următoarea va avea loc, pe 9 mai, la Londra, într-un eveniment găzduit de British Academy of Film and Television Arts. La evenimentul londonez toate veniturile realizate în urma vânzărilor de bilete vor fi donate Fundației Conservation Carpathia”, a menționat Alex Păun, coordonator al echipei de producție.

Filmat cu 22 de cameramani 

Realizat cu sprijinul casei de producție britanică Off the Fence, care semnează numeroase filme pentru BBC, National Geographic, Discovery Channel, pelicula a fost filmată pe parcursul unui an întreg, cei 22 de cameramani implicați parcurgând mii de kilometri pentru a surprinde lupta vietăților pentru supraviețuire.

Călătorind cu automobilul, avionul, barca, elicopterul, snowmobile-ul sau cu mașinuțe de golf, aceștia au cumulat 400 de ore de filmare în Parcul Național Piatra Craiului, Munții Făgăraș, Parcul Național Cozia, Delta Dunării, Histria, Parcul Național Văcărești, Peștera Urșilor, Porțile de Fier sau Munții Apuseni.

Va fi predat ca material didactic în școli

O contribuție substanțială, în timpul filmărilor, au avut chiar localnicii din aceste zone. De la pădurari la oameni obișnuiți, sute de persoane au ajutat la crearea documentarului. Pe teren s-au mai aflat documentariști, oameni de știință, experți în viață sălbatică, pentru a oferi consiliere echipei de filmare. Producția este expertizată din punct de vedere științific de către universitarul clujean Ioan Coroiu.

Filmul este produs de Auchan România și de organizația The European Nature Trust, fiind realizat de casa de producție britanică Off the Fence. Producătorii spun că filmul poate fi adaptat pentru a fi utilizat în școli, ca material didactic complementar. Auchan dorește să pună pelicula și la dispoziția instituțiilor ce răspund de turism și mediu, pentru a sprijini, în acest fel, promovarea turistică a țării. 


Sursa: Ziua de Cluj

Lasă un Comentariu